SEAT 1430-1600

SEAT 1430-1600
Així sortia de fàbrica

SEAT 1430-1600 + Moto Guzzi 65

SEAT 1430-1600 + Moto Guzzi 65
El 1430 és meu i el de la Guzzi és en Xavi

factoria SEAT

factoria SEAT
foto de familia

SEAT 127

SEAT 127
any 1972

SEAT 132

SEAT 132
El germà gran dels 124/1430 i 131

SEAT 1200 SPORT

SEAT 1200 SPORT
No ens n'oblidem

ossa yankee

ossa yankee
un amor a primera vista

SEAT RITMO CLX

SEAT RITMO CLX

SEAT 850 "5 PUERTAS"

SEAT 850 "5 PUERTAS"

SEAT 600

SEAT 600

Citroën SM

Citroën SM
Sa Majesté

RENAULT 8

RENAULT 8

autobianchi a112 abarth

autobianchi a112 abarth
1a versió

AUTOBIANCHI A112 ABARTH

AUTOBIANCHI A112 ABARTH
Del meu amic DAVID PINÓS

LANCIA DELTA HF4WD

LANCIA DELTA HF4WD

EMELBA

EMELBA
PROTOTIP ÚNIC

PEGASO Z-102

PEGASO Z-102
"pegasín"

PEGASO

PEGASO
Quins temps, aquells... oi?

Pegaso Comet

Pegaso Comet

PEGASO

PEGASO
"En la seva salsa"

Dodge 3700 GT

Dodge 3700 GT
El cotxe "oficial" més famós

DODGE Boulevard "Serra"

DODGE Boulevard "Serra"
Un clar exemple d'imaginació i tenacitat als anys 70

el meu cosí Albert amb un Boulevard

SIMCA 1000

SIMCA 1000
Una imatge de l'època

Renault super5 GTTurbo

Renault super5 GTTurbo
La 1a sèrie (foto) de FASA va rebre el mític nom "Copa"

Ford SIERRA RS Cosworth

Ford SIERRA RS Cosworth

PEUGEOT 205 Turbo 16

PEUGEOT 205 Turbo 16

BMW M3

BMW M3

PORSCHE 928

PORSCHE 928
Actualment, difícils de veure

Furgó DKW

Furgó DKW
Tampoc l'oblidem

Audi Coupé Quattro

Audi Coupé Quattro

VW Golf 2 1983

VW Golf 2 1983
El 2008 se'ns fa gran

VW Golf GTI 16v (1985)

VW Golf GTI 16v (1985)
una altre imatge que val més que 1000 paraules

Siata "Patricia"

Siata "Patricia"

EBRO

EBRO

Renault 5 950

Renault 5 950
Comença el mite

RENAULT 17

RENAULT 17

MINI 1000

MINI 1000

Citroën DS

Citroën DS
Quines curves...

OPEL MANTA 400

OPEL MANTA 400
En acció

Seguidors

dilluns, 15 d’octubre del 2007

En aquest bloc, he intentat penjar fotos de vehicles en estat original, fotografies que guarden tota l'essència de l'època en què van ser construits.
A part d'aquestes també hi anireu veient fotos de concentracions de clàssics d'avui en dia, però dels vehicles que respectin bastant l'originalitat, com a trossets de la nostra història, es mereixen un bon tracte (p.d.: reflexió totalment personal i respectant altres formes de restaurar clàssics).
En quant als vehicles esportius, aqui trobareu imatges d'aquests però en la versió "carrer"(normalment sèries limitades per tal de poder homologar les tranformacions a les quals era sotmès el mode base).
No hi trobareu vehicles clàssics transformats actualment en versió carreres o en versió tuning, ja que moltes d'aquestes transformacions, no totes, alguna es podria arribar a salvar, deixen molt que desitjar i sotmeten als vehicles a viure en un "purgatori" del que sembla mai els deixarem sortir.

Amb aquest escrit no pretenc faltar a ningú, ja que molts clàssics, encara que restaurats d'una forma no gaire afortunada són clàssics i s'han salvat, però voldria fer reflexionar als que vulguin adquirir clàssics, per dir-los que una restauració original ensenya com eren els cotxes dels nostres avis, pares, tiets i amb els quals, molts de nosaltres, ens van marcar l'infància, com eren els vehicles, com es contruïa, són, com he dit abans, trossets d'història que no hem de deixar perdre.
Com a bon gironí, el Rally Costa Brava va marcar la meva infantesa, aquells anys 80 amb el Lancia 037 Martini, el Sunbeam d'en Zanini, el Delta Integrale, el BMW d'en Bassas, el Visa d'en Mia Bardolet , el Kadett GSI d'en Borja Moratal....etc... i molts dels que llegiu aquest blog segur que recordeu la competició de la vostra època, però ha de ser això, un record, no tots els 124 FL han de ser el d'en Zanini, no tots els Simca 1000 ha de ser Simca Rallye, els R8 TS FASA han de ser R8 Gordini?, tots els Mini han de ser Cooper? i un llarg etcètera... Però si teniu la sort de que us caigui una unitat preparada a l'època, cas de 124 ex-SEAT, com a cas més proper, endavant, estareu restaurant un trosset d'his.tòria de la competició

12 comentaris:

Jordi ha dit...

Nota: A partir d'avui ja podeu fer comentaris.

Anònim ha dit...

Em sembla que estas malalt de clàssics!!

Anònim ha dit...

Si ets un malalt de classics.com.
De fet,en jordi ha tingut una infantesa molt dura: als 9 anys,l'any 1972,va robar ( segons ell li van deixar) un 124 sport que despres de fer el ruc el va esfonsar a la bassa de la farga.Als 7 anys ja robaba benzina de les furgonetes 2 cv i dians,als 5 anys va robar i incendiar una lambreta,als 2 anys va agafar un gelat comtessa de can bayes i va correrfins al carrer sorrall...,en fi tot un munt de delincuencia.Sempre assesorat pel vaquilla quan venia a estiuejar per lloret.I ara als 42 anys,pare de familia nombrosa ( te 8 xics,un gos,dos gats,un periquito,i un lloro que diu: "P.S.A.,P.S.A.,P.S.A ") s'ha reformat i es bona persona i tot.Pero l'unica manera de tornar al passat de la delincuencia automobilistica,es fent un bloc.Si,efectivament estas MALALT de classics,encara que n'hi han de pitjors...
Salutacions.
Jordi pujol.
P:D: un ML sera un classic?

Anònim ha dit...

Que diu ara aquest ximple! malalts son els que restauren DKV!!! ARG!!!

Anònim ha dit...

Hola jordi!
A veure si em pots ajudar.Estic restaurant un talbot horizon i no se si li poden quedar prou be unes llantes bbs de 17" o unes de 15".El color del cotxe es vermell amb un llamp blanc al lateral( tipus starski i hash),els vidres del darrera son tintats ben foscos,tinc quatre fanals,dos de boira i un alero que s'obre quan passo dels 140 km, es que li vaig canviar el motor,el seu de gasoil no tiraba gota.Ara duc un de 150 cv,un de volkswagen.En fi com veus jo tambe tinc un classic com tu.Que et sembla de 17 o 15 polçades?
Gracies,jordi que deu t'ho pagui.

Anònim ha dit...

mira Jordi tinc un cusí que ha comprat un R-11 turbo i no se com fer-li entendre que l'ha de pintar de ls colors oficials!!! em pots ajudar?

Jordi ha dit...

prohibit tunejar clàssics

David A112 ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
David A112 ha dit...

Felicitats Jordi.
Nomes un apasionat dels classics com tu, podia fer un blog tan fidel i representatiu dels vehicles classics

Anònim ha dit...

You really make it seem so easy along with your presentation however I
to find this matter to be actually something which I believe I might never understand.
It kind of feels too complex and very vast for me. I am taking
a look forward in your next submit, I will attempt to get the
dangle of it!
Also see my web site: best remodeling contractors orlando fl

Anònim ha dit...

Howdy! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization?
I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm
not seeing very good gains. If you know of any please share.
Kudos!
Feel free to surf my web page - cheap iPhone 5 for sale online

Anònim ha dit...

I need to to thank you for this excellent read!! I certainly enjoyed every bit of
it. I've got you book marked to check out new things you post…
Here is my weblog network deployment

Taller de "la vella escola"

Taller de "la vella escola"
com podeu veure, ple de joies

FIAT Dino

FIAT Dino
El parent més proper del 124 sport 1600

MATRA-SIMCA Bagghera

MATRA-SIMCA Bagghera

DERBI Antorcha

DERBI Antorcha

Vespino

Vespino
Segur que el recordeu

Citroën 2CV

Citroën 2CV
Propaganda de l'època

Romeo Fadisa

Romeo Fadisa

LANCIA STRATOS

LANCIA STRATOS
En la poc vista versió "stradale"

FIAT X1/9

FIAT X1/9
Primera versió 1300 c.c